Min profil

Jeg er 42 år og gift med Asger Leopold Christensen. Vi er bosat i en mindre landsby på Sjælland og har to børn på henholdsvis 7 og 9 år.

Jeg blev uddannet pædagog i 2009. Sidenhen har jeg taget en uddannelse som Integrativ Energi & Power coach/terapeut ved Life Academy (2012) samt en kandidatuddannelse i pædagogisk psykologi ved DPU Emdrup (2016).

ANGEL WINGS
Photo by DESIGNECOLOGIST / Unsplash

Inspiration

Min største menneskelige inspirationskilde i livet er uden tvivl iværksætteren, forfatteren og facilitatoren Izack Stjernberg:Han er en helt unik rollemodel for lyset, medmenneskeligheden, ægtheden, - for det at skabe sin egen vej i livet. (https://mindblaze.xyz)

I mødet med ham har jeg tilegnet mig unikke kompetencer inden for iværksætteri, undervisning, klarsyn, kampkunst, mentoring, mindset-udvikling, skrivekunst og forfatterskab. Denne viden og visdom er i dag blevet en del af mit naturlige repertoire, som jeg bruger aktivt såvel som passivt i faciliteringen af støttegrupperne og i mit arbejde som pædagog.

upload in progress, 0
Izack Stjernberg er iværksætter og facilitator i Mindblaze

Pædagog

Som pædagog har jeg mange års erfaring inden for både normal- og specialområdet i henholdsvis:

  • Vuggestue, børnehave og SFO
  • Aflastningsordning for familier, der har børn med autisme
  • Døgninstitution for børn og unge med diverse psykiske/fysiske funktionsnedsættelser
  • Socialpsykiatrisk botilbud for mennesker i alderen 18-60 år
  • Døgninstitution for unge med spiseforstyrrelser og/eller personlighedsforstyrrelser

På pædagoguddannelsen specialiserede jeg mig inden for det drama-pædagogiske område og mit bachelorprojekt omhandlede:

  • Drama-pædagogikkens betydning for udviklingen af identitet i arbejdet med voksne med psykiske lidelser.

Kandidat i pædagogisk psykologi:

Jeg har mange års erfaring som pædagogisk-psykologisk konsulent både som freelance for private virksomheder, og som ansat i offentlige institutioner. I dag arbejder jeg som pædagogisk-psykologisk konsulent i mit eget firma, og i HSP -foreningen.

kandidatuddannelsen på Danmarks Pædagogiske Universitet specialiserede jeg mig inden for det socialkonstruktionistiske område, og mit speciale omhandlede:

  • Pædagogikkens betydning for udviklingen af kreative læringsrum på en online IT-didaktisk universitetsuddannelse

Titel på speciale:

  • "At ville noget med nogen- En socialkonstruktionistisk undersøgelse af de pædagogiske undervisningsdesign i de sociale læringsrum på en online IT-didaktisk designuddannelse på Århus Universitet-Med særlig fokus på kreativitet"

Coach og terapeut uddannelse:

Rent terapeutisk er jeg specialiseret inden for feltet spiseforstyrrelse og har mange års erfaring som:

  • Selvstændig coach og terapeut i mit eget firma Menneskekundskab v/Sofia Viktoria (Støttegrupper for unge under uddannelse)
  • Støttegruppeleder for voksne på en coach- og terapeut uddannelse (CC Life Academy, København)
  • Støttegruppeleder for unge med spiseforstyrrelser i Landsforeningen mod spiseforstyrrelser (LMS, København)
  • Støtte - kontaktperson og mentor/terapeut for familie med en ung pige med spiseforstyrrelse (Virksomheden Leute, Roskilde)
  • Terapeut for familie med en ung pige med social angst (Virksomheden Leute, Roskilde)

Jeg er fagligt funderet i den integrative terapi. En progressiv form for psykoterapi, der kombinerer flere forskellige terapeutiske værktøjer/tilgange inden for den psykologiske teori og forskning, så de passer til det enkelte menneskes behov.

Jeg har desuden dybdegående viden og erfaring med Mary O Malley´s arbejde med bevidsthed og afhængigheder fra et længerevarende silent-retreat og kursus på Hawaii faciliteret af Mary O Malley samt telefon- samatalegrupper. www.maryomalley.com. Et arbejde som involverer en helt ny selvhealende tilgang til afhængigheder.

I tråd med dette er jeg særligt inspireret af mindfulnes og den medfølelsesorienterede tilgang, den narrative terapi og den eksistentielle fænomenologiske terapi.

upload in progress, 0
Mary O’Malley er en forfatter, underviser og rådgiver, hvis arbejde handler om at støtte og hjælpe andre til at vågne til større bevidsthed - til at være og føle sig fuldt ud i live i nuet.

Medmenneskeligheden er min personlige driver

Min pædagogiske, akademiske og spirituelle baggrund giver mig et bredt fagligt og menneskeligt spektrum at møde, forstå og se det enkelte menneske ud fra.

I den forbindelse har jeg stor erfaring med at bruge min intuition og min pædagogisk-psykologiske faglighed som redskab til at skabe hurtige og banebrydende resultater.

Vigtigst af alt, så nærer jeg en dyb ydmyghed, ære og respekt for medmenneskeligheden i mig selv og andre mennesker.

Min største styrke er nemlig at se situationer fra den andens perspektiv samt genkende og forstå andres følelser og livssituation.

Jeg påtager mig samtidig et stort ansvar for at se klart på, hvornår jeg ikke udøver denne form for empati og medfølelse. For uden denne menneskelige evne, så falder renheden ganske enkelt til fordel for manipulation, styring og kontrol.

I met Michael in a Boston subway station. I told him I liked his sign. “What matters is what it means to you,” he told me. I asked what it meant to him. “Doing a deed or expressing kindness to another person without expecting anything in return,” Michael said. I love approaching strangers wherever I go. Listening and talking to them teaches you about people and how similar we all are to one another. Just like Michael, we’re all seeking human kindness.
Photo by Matt Collamer / Unsplash

Når alt kommer til alt, så er medmenneskeligheden fundamentet for mit virke i verden. Fundamentet for at løfte mig selv, andre mennesker og samfundets systemer dybere ind i kærlighedens lys- væk fra styring, kontrol og magt.

Nok også derfor, at jeg er i særlig grad er interesseret i:

  • Hvordan sproget skaber vores identitet på godt og ondt
  • At tappe ind i ungdommens og samfundets tidsånd
  • At skabe plads, rum og forståelse for det sansestærke/særligt sensitive karaktertræk
  • At sætte fokus på det hele menneskes udvikling i uddannelsessystemet
  • At arbejde for at menneskekundskab kommer på skoleskemaet